All for Joomla All for Webmasters

INICIATĪVA "LATVIJAS SKOLAS SOMA"

2019./2020.m.g.

“IKŠĶILES SALDĒJUMS.”

6.novembrī projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros Mežciema pamatskolā viesojās ražotnes “Ikšķiles saldējums”  pārstāvji.  Viņi tikās ar 4.klašu skolēniem. Ciemos bija ieradusies ražotnes vadītāja, kura pastāstīja par ražotnes darbību, iepazīstināja ar Ikšķiles novadu un tā skaistākajām vietām. Skolēni tika iepazīstināti ar saldējuma tapšanas procesu un sastāvdaļām. Pasākumā laikā skolēni degustēja vairākus saldējumu veidus, no kuriem visinteresantākais bija melnais saldējums. Skolēni aktīvi iesaistījās diskusijā par saldējuma dizaina veidošanu.

#SkolasSoma

“ROKRAKSTU MEDNIEKI.”

Vai zinājāt, ka rakstīšana ar roku trenē ne tikai smadzeņdarbību, bet rokraksts var daudz par mums arī pastāstīt? Šie ir fakti, kurus skolēni paņēma līdzi pēc nodarbības. 6. klases skolēni iejutās rokrakstu mednieku un grafologu lomā (viņu vārdiem, bija kā detektīvi), ko palīdzēja īstenot Rakstniecības muzeja pārstāves. Pētījām latviešu rakstnieku rokrakstus un ko tas liecina par šo cilvēku, kā arī noskaidrojām, ko katra paša rokraksts pastāsta par mums. Skolēni atzīst, ka uzzinājuši ko jaunu un bijis interesanti noskaidrot vairāk par sevi.

#SkolasSoma

“ICIKĒRIKS.”

2019.gada 20.septembrī 7.A un 7.B ar Latvijas Skolas somas projekta līdzdalību apmeklēja Teātra muzeju un izrādi pusaudžiem par pusaudžiem “Icikēriks”. Lūk daži citāti no jauniešu atziņām par redzēto:

“…Man visvairāk patika izrāde, jo es sapratu, ka nav jābaidās kaut ko otram pateikt. Ir pilnīgi iespējams, ka citiem ir tieši tas pats(iedomu draugs)… ”

“…es aizdomājos par dzīvi, kāda tā ir citiem, un ka visiem cilvēkiem ir noslēpumi…”

“…izrāde bija ļoti smieklīga, interesanta, pamācoša, jautra…”

“…man nepatika, jo muzejā bija nedaudz garlaicīgi…”

#SkolasSoma

“LATVIJAS NACIONĀLĀ BIBLIOTĒKA.”

Projekta Skolas somas ietvaros,  šī gada 20. septembrī, 8B klase apmeklēja Nacionālo bibliotēku. Vispirs skolēnus sadalīja divās grupās, tad notika nodarbības Marmorēšana, neredzamās bibliotēkas stunda. Nacionālās bibliotēkas darbinieki tiešām bija padomājuši par jēgpilnu un praktisku darbošanos. Skolēni atzinīgi novērtē nodarbības un iesaka arī citām klasēm apmklēt nodarbības. jo īpaši marmorēšanu, jo gala darbi ir fantastiski, neatkārtojami. Diena noslēdzās ar orientēšanās spēli Nacionālajā bibliotēkā. Skolēni veikli izveidoja vairākas komandas ,pa pieci katrā, izvēlējās kapteini, kurš saņēma karti un devās orientēties!  Noslēgumā par kartes aizpildīšanu, tika piešķirti suvenīri- uzlīmītes. 8b saka milzīgu paldies  projektam Skolas soma, kas deva šādu iespēju, alteratīvi apgūt mācību vielu.

#SkolasSoma

“BLĒŅAS UN ZIEDONIS.”

20. septembrī Mežciema pamatskolā pie 6. klasēm viesojās pārstāvji no Rakstniecības un mūzikas muzeja, piedāvājot skolēniem līdzdarboties radošajā nodarbībā ,,Blēņas un Ziedonis”. Nodarbības laikā skolēni papildināja savas zināšanas par pasakas žanru literatūrā, iepazina rakstnieku Imantu Ziedoni no cita skatu punkta (izrādās, arī I.Ziedonim paticis darīt blēņas gan dzīvē, gan literatūrā), kā arī paši varēja iejusties pasaku sacerēšanā un izspēlē.

Paši skolēni pēc nodarbības teica, ka uzzinājuši jaunus un neparastus faktus, kā arī bijis ļoti jautri izdomāt pasakas ar noteiktiem priekšmetiem un pēc tam arī parādīt klasesbiedriem.

#SkolasSoma

2018./2019.m.g.

“SAVS KAKTIŅŠ, SAVS ZEMES STŪRĪTIS.”

31.maijs, pēdējā skolas diena 7.b klasei izvērtās pavisam neparasta. Ar mazo, dzelteno skolas autobusiņu aizvizinājāmies uz mums tuvējo Brīvdabas muzeju. Laiks brīnišķīgs, putni čivina, 7.klase pabeigta- ir īstais laiks izjust neRīgas gaisotni.

 Muzejpedagoģiskā programma “Savs kaktiņš, savs stūrītis zemes”. Jau braucot autobusā noskaidrojām, ka gandrīz katrai ģimenei kaut kur Latvijā ir lielāks vai mazāks zemes īpašums. Bet tikai nedaudzi zina, kā tas iegūts.

Interaktīvās programmas laikā  iepazīstamies ar 1920. gada Agrārās reformas būtību, guvām  priekšstatu par dzīvi “Jaunsaimniekos” – saimniecībā, kura radās ar Agrārās reformas atbalstu. Vairākiem radās patiesa interese noskaidrot savas ģimenes zemes īpašumu vēsturi. Bija nedaudz smieklīgi  izbaudīt tā laika veļas mazgāšanas iekārtas un darbus senākos laikos, apmeklēt tuvumā esošo amatnieku darbnīcas un piedalīties praktiskās nodarbēs – māla svilpaunieku izgatavošanā un grīdas segas aušanā.

Galvenā atziņa-nepilnos 100 gados cilvēces attīstības progress ir mainījies līdz nepazīšanai. Kā dzīvosim pēc nākamajiem 100 gadiem? 

#SkolasSoma

“DZĪVNIEKI LATVIJAS DABĀ UN KULTŪRĀ.”

30.aprīlī devamies ciemos uz  Rīgas Nacionālo zoologisko dārzu. Tur mūs satika jauka gide, kura iepazīstināja 1.d klasi ar dzīvniekiem, kuri ir attēloti Latvijas pilsētu ģērboņos.

Kāpēc tieši viņi? Uz visiem jautājumiem mēs atradām atbildes un ekskursijas beigās 1.d klasei  sanāca skaista Latvijas karte.

#SkolasSoma

“KAS IR KINO?”

28.03.19. 1.a klases devās uz LKA Rīgas Kino muzeju. Aktivitātes laikā skolēni guva ieskatu kino vēsturē, izmēģināja paši radīt kustīgus tēlus un atraktīvā veidā iepazinās ar pirmajiem kino materiāliem pasaulē.

#SkolasSoma

“DZĪVNIEKI LATVIJAS DABĀ UN KULTŪRĀ.”

25.04.19. 1.a klasē apmeklēja Rīgas zoo. Ekskursijas maršruts un saruna vijas caur Latvijas pilsētu ģērboņos atveidoto dzīvnieku prizmu, iesaistot skolēnus pētnieciskās aktivitātēs un darbībās. Ekskursijas laikā dalībnieki vēroja dzīvniekus un izzināja to dzīvesveidu savvaļā.  Diskusijā par dzīvnieka izvēli Latvijas novadu pilsētu ģerboņos, atklāja likumsakarības kultūrainavas un dzīvnieku aizsardzības jomā.

#SkolasSoma

“VIDUSLAIKU BRUŅINIEKI.”

4.b klases “Skolas somas” aktivitāte  Latvijas Nacionālajā Vēstures muzejā –VIDUSLAIKU BRUŅINIEKI. Skolēni iepazīst Rīgas pils vēsturi, bruņinieku ieročus, dzīvesveidu. Tiek piedāvāts iejusties nelielā bruņinieku tēlā, izmantojot viduslaiku tērpu un apbruņojuma atdarinājumus.

#SkolasSoma

“SKAŅU PAVĒLNIEKS.”

23.04. 4.a. klase uzņēma ciemiņus “Rakstniecības un mūzikas muzeju” pie sevis Mežciema pamatskolā. Šajā dienā skolēni nodarbībā “Skaņu pavēlnieks” iepazinās ar dažādu mūzikas instrumentu iedalījumu, atkarībā no tā, kā tas veido skaņu. Gan klausījās, cenšoties saklausīt skaņu atšķirības, gan paši izmēģināja paspēlēt un radīt kādas skaņas vai pat melodijas, kā arī- ievingrināja roku dažādu vienkāršu mūzikas instrumentu pagatavošanā. Skolēniem patika darbošanās. Drīz , pēc nodarbības, dabas zinībās mācījāmies par skaņām, kā tās veidojas un pētījām to īpašības. Skolēniem bija uz ko atsaukties un balstīties pēc šīs skaņu nodarbības.

( par cik februārī, kad bija īstais nodarbības laiks, daudzi bija saslimuši ar gripu, skaņu nodarbība tika pielikta klāt otrai šī muzeja piedāvātajai nodarbībai aprīlī)

Pēc muzicēšanas klasē, devāmies uz zāli, kur mūs sagaidīja režisore ar visiem tērpiem, lai drāmas nodarbībā iestudētu “Kaķīša dzirnaviņas”. Šo nodarbību visi gaidīja ar nepacietību, jo tieši “Kaķīša dzirnaviņas” tika izvēlētas iestudēt uz Ziemassvētkiem, bet ārpusskolas sporta un citu nodarbību dēļ tam neatlika laiks. Ar nepacietību visi gaidīja, kā pa pusotru stundu varēsim jau spēlēt? Piedzīvojums sākās ar lomu un tērpu dalīšanu. Bija veiksmīgākas un mazāk veiksmīgas lomu izvēles. Dažs jutās “kā zivs ūdenī” savā lomā. Kā piemēram, Ernestam labi izdevās iejusties Baltā kaķīša lomā un uzturēt uzmanību visas izrādes laikā. Izrādei bija mēģinājums, kad vienu reizi lēnu ejot cauri sižetam- režisore lasīja pasaku un deva norādījumus aktieriem, kā  pantonīmas veidā jācenšas iejusties tajās darbībās, kas tiek lasītas. Bet jau otrā reizē, visi bijām gan aktieri, gan arī skatītāji viens otram.

Par cik drāmas metode bija jauna priekš skolotājas, nedaudz pietrūka pēc analīzes un diskusijas. Taču šī reize bija visiem laba skola. Kā var darboties nākotnē arī savādāk un kā tam pareizi sagatavoties.

Paldies projektam par šādām iespējām, apmeklēt muzejus vai pat sagaidīt muzeju pie sevis ciemos, jo nav noslēpums, ka bērni nelabprāt dodas uz musejiem.

#SkolasSoma

“LATVIJAS KINO MUZEJS.”

23.aprīlī 1.d klase devās uz vienīgo Latvijas Kino muzeju. Mūs iepazīstināja ar kino tapšanas vēsturi, gids atbildēja uz visiem skolēnu jautājumiem. Skolēniem bija iespēja darboties arī praktiski. Redzēt kā tika veidotas mūsu slavenās multfilmas, bija iespēja katram uzzīmēt savus tēlus un paskatīties kādi tie izskatās kustībā. Laiks paskrēja ļoti ātri, bērni bija sajūsmā.

#SkolasSoma

“DAUDZVEIDĪGĀ PASAULES DABA.”

28.03. 4.a. klase devās uz Dabas muzeju Rīgā, lai interaktīvā nodarbībā “Daudzveidīgā pasaules daba” gūtu labāku izpratni par gadalaiku veidošanos uz Zemes, par dažādām siltuma joslām, kādās Zemeslodes virsma ir sadalīta un kas to ietekmē. Skolēni labu vizuālo priekšstatu guva no lielā Saules, Zemes un Mēness savstarpējā griešanās modeļa, kas atrodas muzeja 5.stāvā. Spēļu veidā uzzināja un iemācījās tipiskākos dzīvniekus, kas dzīvo dažādos kontinentos un siltuma joslās. Šī ekskursija bija laba bāze dabas zinību stundai skolā, kurā norisinājās zināšanu un prasmju nostiprināšana tēmā “Siltuma joslas un dabas ainavas uz Zemes”.

#SkolasSoma

“NAKSITRALLĪŠI.”

Tuvojas mācību gada noslēgums, mācīties kļūst arvien grūtāk, gribas ko citādu. 21. maijā tas arī notiek, jo skolā notiek kārtējais projekta “Latvijas skolas soma” pasākums-viesojas Latvijas leļļu teātris ar izrādi “Naksitrallīši”. Citāda latviešu valodas stunda 1.un 2.klašu skolēniem, kurā jāklausās, jādzīvo līdzi un jāaplaudē.

Pie saldējuma kioska satiekas trīs dīvaini cilvēciņi – Uzrocis, Ķērpjbārdis un Puszābaks. Viņi mielojas ar saldējumu un ziņkārīgi cits citu uzlūko. Tas ir sākums draudzībai, kas būs stiprāka par ķildām, bailēm un grūtībām, ko Naksitrallīšiem nāksies pārvarēt, lai dabā atkal valdītu līdzsvars.

Izrāde ieguvusi “Spēlmaņu nakts 2017./2018.” balvu kategorijā “Gada izrāde bērniem”. Arī mūsu skolas 1.un 2.klašu skolēni to novērtēja ļoti atzinīgi.

#SkolasSoma

“KINO MUZEJS.”

23. aprīlī. 1.b klase devās uz Kino muzeju Vecrīgā. Mūs, īsumā,  iepazīstināja ar kino tapšanas vēsturi, parādīja multfilmu “Kiosks”, kur bērniem bija jāpasaka filmiņas galvenā doma. To viņi arī izdarīja. Vēl mums pastāstīja kā tiek veidotas multfilmas. Bērniem bija iespēja katram uzzīmēt savus tēlus un paskatīties kādi tie izskatās kustībā. 

#SkolasSoma

“UZMANĪBU, MOTORS- AIZIET!”

5. klases skolēni radošajā nodarbībā “Kā uzņemt savu filmu?” no pieredzējuša režisora Armanda Ekšteta uzzināja, kāds milzu darbs veicams, lai izveidotu filmu, tajā skaitā, filmas ainu, kas skatītājam pazib sekundēs, kā arī uzzināja un iemēģināja soļus, lai paši radītu savu savu filmu. Varbūt drīzumā sagaidāms kāds oriģināldarbs?

#SkolasSoma

7.AB DODAS UZ ALSUNGU, PIE SUITU SIEVĀM.

23. aprīlī Mežciema pamatskolas 7ab klases skolēni un skolotājas Gunita Upeniece un Inga Kauškale ,devās uz Alsungu, lai klātienē iepazītos ar vēsturisko suitu centru un uzzinātu, kādas tradīcijas ir saglabājušās, kā arī apmeklēt Alsungas baznīcu, pili un muzeju, iepazīties ar  dziedošajām  Suitu sievām.

Vispirms skolēniem bija iespēja nodegustēt nacionālo  našķi sklandrauši un padzert tēju Alsungas muzejā, tad jauku gidu pavadībā  doties ekskursijā pa pašu muzeju.

Vēlāk  skolēni sadalījās 2vās grupās, lai būtu jēgpilnāk klausīties un klātienē apmeklēt Alsungas Baznīcu, kura kā izrādījās ir celta krusta formā, tad   Alsungas ordeņa pili, kura  piederējusi  fon Šverinu dzimtai.,   uzkāpt senājā Alsungas kalnā pēc kura secināja, ka vajag atgriezties pilnmēness laikā ar lāpstu, jo ir apslēpti dārgumi, kuri joprojām nav atrastiJ

Viss noslēdzās ar jestru jampadraci pie īstajām, dziedošajām Suitu sievām, jeb Suitenēm, kā viņus sauc vietējie. Skolēni labprāt  piedalījās burdona dziedājumā, izmantojot patskaņus E, O .,kā arī  iemācījās apsiet taututērpa lakatiņus , bet  Rebekai, Martai un Anrijam bija iespēja ietērpties pilnā Alsungas tautu tērpā. Viss noslēdzās ar jestrām rotaļdziesmām.

Tā kā ceļš , ko mērojām no Rīgas līdz Alsungai ir ļoti tāls, bet diena tik silta un saulaina, izmantojām iespēju  doties uz netālu esošo Jūrkalni un  1,5 stundu pabūt kopā ar saviem klases biedriem, skolotājām jūras krastā, uzspēlēt bumbu un vienkārši pasauļoties.

Alsungas apmeklējums bija alternatīvā mācību stunda Latvijas kultūrmantojuma vērtības un laikmetīgās izpausmes jomā – saistībā ar ”Latvijas skolas somu”.

Skolēnu atsauksmes un atzinumi: “Man patika, bija jautri, izzinoši”, “Nedomāju, ka būs tik interesanti”.

#SkolasSoma

RĪGAS MOTORMUZEJS.

Iniciatīvas “Skolas soma” ietvaros 2.a,c.kl. skolēni bija Rīgas Motormuzejā. Gida pavadībā tika iepazīta automašīnu vēsture. Bērni ar interesi darbojās tehniskajā darbnīcā, kur veidoja vēja ģeneratora spārnus. Abas klases kopā saražoja apmēram 50 vatus elektrības.

#SkolasSoma

RĪGAS ZOOLOĢISKAIS DĀRZS.

Rīgas Zooloģiskajā dārzā “Dzīvnieki apdzīvotu vietu ğerboņos Latvijā”. Vēlreiz nostiprinājām zināšanas par vēsturiskajiem novadiem, likām un minējām mīklas. Baudījām fantastiskus laikapstākļus un smēlāmies jaunas zināšanas. Kāpēc tieši šie dzīvnieki? Kāda ir to simboliskā nozīme ğerboņos? Uz šiem un citiem jautājumiem šodien meklēja un atrada atbildes 1.c klase no darbībā Rīgas Zoo.

#SkolasSoma

KINO MUZEJS.

Pirmklasnieki iniciatīvas “Skolas somas” ietvaros apmeklēja Kino muzeju. Iepazinām dažādus kino žanrus un tā attīstību. Īpaši neparasti šķita, ka kino pirmsākumos pretī braucošs vilciens esot izraisījis masveida bailes- skatītāji esot slēpušies pat zem krēsliem. Ir priekšstatspar ievērojamā kino režisora S. Eizenšteina dzīvi. Daļa no mums taču dzīvo namos, kas atrodas uz viņa vārdā nosauktās ielas! Nu mēs protam uzzīmēt savu kustīgu animācijas filmiņu. Aizejiet! Ir vērts.

#SkolasSoma

DZĪVNIEKI LATVIJAS DABĀ UN KULTŪRĀ.

1.b klase devās uz Rīgas Zoo, lai piedalītos interaktīvā nodarbībā par tēmu “Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā”. Bērni sadalījās pa grupām, iepazinās ar dzīvniekiem, kas attēloti Latvijas pilsētu ģērboņos, meklēja pilsētu nosaukumus Latvijas novados, lika klāt ģērboņus un beigās izveidoja Latvijas karti.

#SkolasSoma

“IEPAZĪSTIES- LEĻĻU KINO!”

3.a, 3.b un 3.c klašu skolēni filmu studijā ANIMĀCIJAS BRIGĀDE apmeklēja kinolektoriju ” Iepazīsties – leļļu kino!” Uzzināja, kā izgatavo lelles, kā tās iekustina, ko dara operators, animators, kā filmas ieskaņo. Bērni noskatījās arī jaunākās latviešu leļļu filmas.

#SkolasSoma

FOTOGRĀFIJAS ATTĪSTĪBA LATVIJĀ!

4.b klase. Latvijas Fotogrāfijas muzejā patstāvīgajās ekspozīcijas „Fotogrāfijas attīstība Latvijā. 1839. – 1941.” apskate. Unikālu materiālu: vissenāko fotogrāfiju paraugu no 19. gadsimta, vēsturiskas foto kameras un citu fotografēšanai nepieciešamie piederumu, to vidū – slaveno, Latvijā ražoto fotoaparātu „VEF Minox”, kā arī plašu latviešu fotogrāfu darbu kolekciju.

#SkolasSoma

ENERĢĒTIKAS MUZEJS ĶEGUMĀ!

4.b klase. Ar vilcienu uz Enerģētikas muzeju Ķegumā. Bija iespēja iepazīt enerģētikas vēsturi, Ķeguma HES būvgaitu, apskatīt daudzveidīgus elektromeontieru darbarīkus un iepazīties ar 20.gs. interesantākajām mājsaimniecības sadzīves elektroierīcēm, elektroenerģijas skaitītājiem. Klātienē apskatīt HES darbību, skatīt turbīnas un ģeneratoru.

#SkolasSoma

TEHNISKĀ NODARBĪBA RĪGAS MOTORMUZEJĀ!

28.03. 2.b un 2.d devās uz Rīgas Motormuzeju. Bez ekspozīcijas apskates notika arī mācībstunda, kurā bērni apguva gumijas iegūšanas vēsturi un mācījās paši izgatavot kaučuka bumbiņas. Pēc renovācijas Rīgas Motormuzejs ir košs, interaktīvs un interesants gan lieliem, gan maziem.

#SkolasSoma

“PLANĒTA- 86!”

2019. gada 1. martā 4.c klase devās uz Dailes teātri, lai noskatītos izrādi “ Planēta-85”. Luga piesaistīja ar interesanto, fantastisko sižetu, kurā kādas ģimenes atvase pārceļas uz tālo 1985. gadu un sastop jocīgus tēlus. Tāpēc iepriekš klasē iepazināmies ar Čeburašku, Brežņevu, kaķi Indriķi un Pionieri. Izrāde bija jautra un pamācoša, uz skatuves redzējām gan kvasa muciņu uz kājiņām, gan milzīgu posmkājīti, arī to laiku dziesmas un dejas. Tagad saprotam, kā tad tur īsti viss notika…Iesakām visiem!

#SkolasSoma

“VIZĪTE MOTORMUZEJĀ”

 

4.d klase devās uz Motormuzeju. Tur viņiem bija radošās darbnīcas, kurās viņi sākumā noklausījās neilgu lekciju par vēju, enerģijas iegūšanu, un pēc tam viņi paši veidoja vēja ģeneratora spārnus un piedalījās nelielās sacensībās. Viena grupiņa uzstādīja rekordu starp visām skolām, kuras tur ir bijušas – ar izveidotajiem spārniem tika iegūta visvairāk enerģija. Pēc tam skolēni gida pavadībā devās apskatīt pašu motormuzeju – uzzināja daudz par mašīnu pirmsākumiem, to attīstību laika posmos. 

#SkolasSoma

“CEĻOJUMS PAGĀTNĒ.”

 

8.februārī 5.klases devās iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ekskursijā “Ceļojums pagātnē”. Piedzīvojums iesākās Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejā, kur skolēni varēja klausīties tvaika lokomotīves radītās skaņas, aplūkot vilcienus un biļetes, uz brīdi iejūtoties seno pasažieru lomā. Savu ceļojumu turpinājām Latvijas Nacionālajā bibliotēkā, jo ikviens kārtīgs piedzīvojums ir jāiemūžina. Tikai šoreiz to nedarījām ar mobilo tālruņu un sociālo tīklu palīdzību, bet gan izgatavojām paši savas pastkartes, kuras arī varēja nosūtīt. Nu gluži kā kādreiz – pagātnē… 

#SkolasSoma

“VIŅŠ IR PLIKS!”

 

8.februārī 8.klases un 9.klases vēroja mūsdienīgu skatuves versiju par H.K.Andersena pasaku “Karaļa jaunais tērps” ar nosaukumu “Viņš ir pliks!”. Muzikāla, interaktīva izrāde – modes šovs ar klaunādes elementiem.

#SkolasSoma

INTERAKTĪVA PROGRAMMA “NU ATNĀCA ZIEMASSVĒTKI”

 

Piektdien, 14.decembrī, 4.b, 4.c, 4.d klases devās “skolas somas” pasākumā uz Brīvdabas muzeju. 

Bērniem ļoti patika, jo bija ļoti aktīva diena. Pasākums sākās ar zirgu jāšanu un laimīšu liešanu. Katrs pēc tam varēja savu laimīti izpētīja sveču ēnā –  kas tad tur ir sanācis, un kāda laime piemeklēs. Pēc tam, lai skolēni sasildītos, tika spēlēta Ziemassvētku rotaļa – vilks un aitas,  te nu bērni varēja izskrieties. Tālāk bērni devās uz vienu no ēkām un taisīja paši savus Ziemassvētku rotājumus, klausījās par dažādām seno latviešu Ziemassvētku tradīcijām. Pasākuma nobeigumā, skolēni devās uz baznīcu.

KĀ DZĪVOJA SENI ĻAUDIS?

 

Labāk vienu reizi redzēt nekā trīs reizes dzirdēt, īpaši tad, ja tie, kuriem jāsadzird, ir ļoti jauni cilvēki un tas, kas jāsadzird, ir par ļoti seniem laikiem. Tam piekrīt arī sesto klašu skolēni pēc tam, kad decembra sākumā bija apmeklējuši Latvijas Nacionālā vēstures muzeja muzejpedagoģisko nodarbību “Kā dzīvoja seni ļaudis”.

KO MĀTE MĀCĪJUSI?

 

3. C klase Kr. Barona memoriālajā muzejā ” Ko māte mācījusi”. Iepazinām tuvāk mūsu Dainu tēva bērnības un skolas gadu atmiņas. Ïpašu jautrību izsauca stāsts par Krišiņa peldi kopā ar sivēnu. Sapratām, kā veidojusies tautasdziesmu sistematizācija un vākšanas gaita, kā arī aplūkojām dainu skapja kopiju. Kopā ar gidu kokles skaņu pavadįbā arī uzdziedājām dažas tautasdziesmas. VĒrmanes dārzā redzējām arī Kr. Baronam veltītu pieminekli.

BRĪDIS PAGĀTNĒ.

 

16.novembrī abas devītās klases devās uz Nacionālā teātra izrādi “Tikšanās vieta Rīgas pilsētas II teātris”, lai piedzīvotu Latvijas republikas dibināšanas notikumu “klātienē” ar iespēju kļūt par daļu tās, atgriežoties 100 gadus senā pagātnē. Visu izrādes laiku mums bija austiņas, kurās varēja uzzināt dažādus interesantus faktus par tā brīža notikumiem, par partijām, par politiku kā tādu u.tml.

PIEMIŅAS BRĪDIS.

 

9.novembrī uz Rīgas Brāļu kapiem devās 9.a klase, bet 12.novembrī – 9.b klase. Pieminējām un godinājām karā kritušos, izzinājām vēstures notikumus ar gida Voldemāra Eihenbauma palīdzību.

LIDOJOŠAIS ŠĶĪVĪTIS.

 

Izrāde “Lidojošais šķīvītis” 4.a,b klase. Zinātnieki izglītojoša izrāde par visumu. Kosmiskā ceļojuma laikā mēģina rast atbildes par debess ķermeņiem, to iemītniekiem, kā arī apzināt kas un kādi esam mēs paši.

STABURAGA BĒRNI.

 

30. oktobrī, Skolas somas pasākumā, kurā 5a, 5.b, 5.c devās uz Valmieras Drāmas teātri skatīties izrādi “Staburaga bērni .” Izrāde bija tiešām fantastiska – 1, 5 h stundu laikā tikai divi aktieri bez jebkādām skatuves dekorācijām spēja uzburt ainu par laiku, kad vēl bija Staburags.. , liekot lietā ēnas un to kas mugurā. Stāsts par to kā divi puišeļi pavada savas bērnības jaukākās dienas pie un ap Staburagu, par blēņām, sapņiem, ilgām un kopīgiem piedzīvojumiem..

KAS IR TEĀTRIS?

 

30.10. 2018. Mežciema pamatskolas 7.a; 7.b un 8.a; 8.b skolēni , projekta  “Skolas soma” ietvaros, apmeklēja  izbraukuma lekciju , ar tēmu: kas ir Teātris?

Lekcijā, jaunie Latvijas Nacionālā teātra aktieri stāstīja, dziedāja, atspoguļoja  dažādas skatuves ainiņas un  lika tajās  iesaistīties pašiem klausītājiem. Apskaidroja teātra būtību, demonstrēja dažādus video uzskates materiālus. Lekcijas noslēgumā, skolēniem bija iespēja aprunāties, izmēģināt dažādu atribūtiku, tai skaitā mākslīgās asinis un uzdot jautājumus  slavenajam aktierim Aināram Ančevskim.

Lekcija jauniešus ļoti iedvesmoja. 90% skolēnu savos pārspriedumos atzina, ka Nacionālā teātra aktieri bija pozitīvi, atraktīvi, moderni, jautri, smieklīgi, plastiski, ar skaistu balsi, labu dikciju, un tāpēc lekciju augstu novērtēja.

Muzejpedagoģiskā stunda Kara muzejā 6.a un 6.b klasei.

 

25% patriotisma, 25% jautrības, 25% zināšanu un 25% sadarbības. Kas tas ir? Tā ir muzejpedagoģiskā stunda Kara muzejā. 6.A un 6.B klases 18.oktobrī no plašā  nodarbību piedāvājuma klāsta šoreiz bija izvēlējušās laikam un vietai atbilstošāko -“Kā kļūt par karavīru”. Un mēs nekļūdījāmies. “Es biju aizmirsis, cik te ir forši!” kāpjot pa lielajām muzeja kāpnēm, Ansis secina. Ja arī Jūs to esat aizmirsuši, tad šis ir īstais brīdis  atcerēties un, suminot Latviju, apciemot arī Kara muzeju!

Interaktīva nodarbība Okupācijas muzejā 7.a un 7.b klasei.

 

“Skolotāj, atkal uz muzeju, tur taču būs garlaicīgi!?”, iesaucās kāds skolēns, kad tika pārrunāts oktobra aktivitāšu plāns. Dodoties uz Okupācijas muzeju, sejas izteiksmes bija dikti baisas un nopietnas, bet kā izrādās, tad arī muzeji un to darbinieki iet līdzi laikam, proti, piemēro dažādas aktivitātes atbilstoši vecumposmam un laikmetam. 7.a un 7. b klase 11.10.2018. devās uz Latvijas Okupācijas muzeju, lai iepazītos ar dzīvi LSPR. Nodarbības beigās skolēni pat vēlējās turpināt aktivitātes, bet laika ierobežojums nebija par labu mums. Tika izpēlētas etīdes, skolēni pārģērbās tā laiku skolas formās, uzzināja, ka tolaik būt par pārdevēju bija prestiži, jo tad pa “blatam” varēja dabūt deficīta preces. 

Nodarbība Okupācijas muzejā 9.a klasei.

 

11. oktobrī 9.a klase apmeklēja Okupāciju muzeju. Pēc nelielas ekskursijas, kuras laikā vairāk uzmanības tika veltīts deportāciju tēmai, skolēniem bija nodarbība. Jaunieši sadalījās grupās, strādāja ar izdalītiem materiāliem un sagatavoja nelielu prezentāciju par savu deportāciju tēmu jomu: iemesli, izsūtīto sastāvs, ģeogrāfiskais un klimatiskais apraksts, dzīves veids.

Kaligrāfijas nodarbība 9.b klasei.

 

Skolotāja Gundega nodomāja: “Līdz Latvijas simtgadei visiem skolēniem no 9.b būs būt Latvijas Nacionālajā bibliotēkā, jo Gaismas pils ir viens no mūsu valsts simboliem!”  Tā 11. septembrī, izmantojot Skolas somas piedāvājumu, devāmies turp ne parastā ekskursijā, jo daļa tur jau ir bijuši, bet gan izvēlējāmies citas piedāvātās aktivitātes, šoreiz, mācījāmies rakstīt kaligrāfijā un spēlējām komandās Kultūras kanona orientēšanas spēli pa visu bibliotēku. Nespējām paiet garām arī ekspozīcijai “Grāmatas Latvijā”, kur mums paveicās ar lieliskiem bibliotēkas darbinieces stāstiem.

Skolas somas atklāšanas pasākums Arēnā Rīga.

 

Ceturtdien, 6. septembrī Arēnā Rīga teju seši tūkstoši pamatskolas vecuma skolēnu dažādās izstādēs un interaktīvās darbnīcās varēs koncentrētā veidā izmēģināt iniciatīvu „Latvijas skolas soma” un atklāt Latvijas daudzveidību, sasniegumus, inovācijas, kultūru, vēsturi un tradīcijas. Uz “Latvijas skolas somas” atklāšanas pasākumu uzaicināti skolēni un viņu pedagogi no visām Latvijas pašvaldībām (119 novadiem) proporcionāli skolēnu skaitam katrā no tām.

 Mežciema pamatskolu pārstāvēs skolēnu līdzpārvalde kopā ar skolotājām Beatrisi Biti un Nadeždu Vanagu. Skolai ir piešķirtas 16 ieejas biļetes.

 Ceram, ka redzētais un izjustais radīs prieku un vēlmi izbaudīt skolā saplānotās aktivitātes 1. semestrim.

Lai nodrošinātu ērtāku un kvalitatīvāku lapas lietošanu, vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot pārlūkot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close